Saturday 11 February 2012

Pink reading material - part 1

This week I've been ill, so I had plenty of time to prepare finally the Pink reading material for Igor. I decided not to buy it as prices are ridiculously high. I used picture I found in Google, as usual.


Pink Series

The pink series consist words with three individual sounds. Most commonly they are consonant-vowel-consonant words, such as cat, dog, pin, rug, mat, etc. 
Normally you should start with object-word matching and picture-word matching. I said it before that Igor loves sticking the words on the cards. If he has loose objects and words or pictures they are everywhere but not on the proper place. It is his temperament.
Igor practices reading these words. He labels pictures with words. He practices spelling all of them with the movable alphabet sometimes. We still continue the sand paper letters.

File available for downloading below.

The next step is to match the beginning and ending sounds. They will be available soon.




W tym tygodniu byłem chory więc miałem mnóstwo czasu żeby przygotować Różowy materiał do czytania. Zdecydowałem się nie kupować gotowca jako że ceny są śmiesznie wysokie. Do przygotowania użyłem obrazków wysokiej jakości znalezionych w Google.

Różowa seria


Różowa seria zawiera słowa składające się z 3 pojedynczych głosek. Większość są to kombinacje spółgłoska-samogłoska-spółgłoska np. cat, dog, pin, rug, mat, itd.

Normalnie powinno się zacząć od dopasowywania obiektów i napisów, potem obrazków i napisów. Należy to robić na stole bądź na macie. Pisałem już wcześniej, że Igor uwielbia wersję z przyczepianiem wyrazów do folderu. Gdy Igor ma w ręku kartki pojedyncze, rozrzuca ich po chwili po całym pokoju. Taki już nasz Igor ma temperament.

Igor ćwiczy czytanie tych słów. Przyczepia słowa do obrazków. Ćwiczy literowanie

wyrazów. czasami używamy ruchomy alfabet i składamy słowa z nich. Kontynuujemy pracę z literami z papieru ściernego.

1 comment:

  1. Witaj Piotrze,
    dzięki za odwiedziny u mnie, bo dzięki temu odkryłam Twój wspaniały blog!:)
    Będę tu stałym gościem!

    K.

    ReplyDelete

Proszę zostaw komentarz, będzie nam bardzo miło.