Thursday 16 February 2012

Spindle box

Our home version of Spindle Box :-) I know, looks strange, but does the job. 10 pages of paper (we used pink), wooden numbers 0-9 which could be printed on paper, but we put them manually every time and practice their order and name while doing so. Instead of spindles I used simple 45 wooden sticks. This might be an idea for you. I will post video soon, when there is a proper day light to record nice one.

To nasza domowa wersja ćwiczenia zwanego Pudełko z wrzecionami. Wiem, że dla tych co już wiedzą co to jest, moje różowe karteczki wyglądają dziwnie, ale to załatwia sprawę. Użyłem 10 kartek papieru A5, pod ręką był różowy. Drewniane cyfry 0-9, ktore można poprostu wydrukować, bądź napisać na paierze. Ja miałem drewniane, co pozwala dodatkowo ćwiczyć ich rozkładanie i nazywanie na początku ćwiczenia. Zamiast wrzecion użyłem 45 kolorowych patyczków. To może byc pomysł też dla ciebie. niedługo wgram video gdy będzie dobre swiatło dzienne. Zobaczycie jak Igor sobie z nimi radzi. Narazie ja rozkładam patyczki, a on liczy i pokazuje gdzie położyć.






Znalazłem, gdzieś rysunek w domowych papierach ja to wyglada w oryginale.

I found the picture showing the original spindle box.



Description of presentation:
You need 45 elements, (spindles or stick as in my version). You take the child and make the presentation. Child should know by the time names of numbers and maybe their order. In other hands he should be aware of quantities and number shapes.
What we do is we count elements loudly and then we we put them into the proper box (place or card). When we reach 9 we have nothing in our hands and still "0" box /card empty. What we should say now is to ask the child. "Look, one box is empty. Has anything left???" When we do that for the first time, it it a surprise for your child and he will be looking around to find the "missing" stick (spindle). It is very funny situation. After a while you say. "NOTHING LEFT" because this is ZERO and zero means nothing. This will introduce your child to the ZERO number.

Opis prezentacji:
 
Potrzebujesz 45 elementów (wrzecion lub patyczków jak w moim przypadku). Zaproś dziecko i zrób prezentację. DO tej pory dziecko powinno już orientować się w ilościach a także znać nazwy cyfr i ich kolejność choć niekoniecznie. Jednym słowem, dobrze żeby dziecko umiało już policzyć od jednego do dziesięciu.
Liczymy z dzieckiem patyczki i układamy je w odpowiedniej przegródce lub na kartce jak u nas. Gdy dojdziemy do dziewiątki nie mamy nic w reku a przegródka (kartka) numer ZERO nadal jest pusta. Wtedy mówimy do dziecka ze zdziwieniem: "Zobacz jedna kartka jest pusta, Czy coś nam zostało???
Gdy robimy to po raz pierwszy, zazwyczaj dziecko zaczyna szukać dookoła, podnosi kartki pudełko. To bardzo zabawne. Po chwili mówimy. NIC nie zostało, bo to jest ZERO a ZERO znaczy NIC. Widzisz, nie ma NIC, NIC nie ma , to jest ZERO czyli NIC" Mniej więcej tak, nie musi być dokładanie, możesz użyć innych słów. Ważne aby przekazać dziecku znaczenie cyfry ZERO. Gdy dziecko ma ochotę pozwalamy mu samodzielnie wykonać to ćwiczenie. Potem zostawiamy w zasięgu ręki jak i inne ćwiczenia aby mógł w każdej chwili sobie powtórzyć.


1 comment:

  1. Dziś będziemy kolorować potyczki do lodów farbami, jako wstęp i zapoznanie z materiałem ;)
    Jesteśmy podziębieni i ta aktywność jest na miarę naszych możliwości, jak wyzdrowiejemy zaczniemy poważną zabawę:)
    Dzięki za inspirację patyczkową.
    Kasia

    ReplyDelete

Proszę zostaw komentarz, będzie nam bardzo miło.